Verzenden & retourneren
Levertijden
Maandag t/m vrijdag
Alle orders die besteld zijn voor 16:00 uur worden dezelfde dag nog verzonden met PostNL – DPD of DHL. Voor Nederland en België geldt 1-2 werkdagen levertijd.
Wanneer er tijdens de check-out niet gekozen kan worden tussen verschillende vervoerders wordt het pakket verzonden middels een brievenbuspakje via PostNL. (alleen binnen Nederland)
Zaterdag en zondag
Alle orders die op zaterdag en zondag worden geplaatst worden maandag verzonden
Levertijden per land
- Nederland: 1-2 dagen
- Duitsland: 2-3 dagen
- Frankrijk: 2-3 dagen
- Oostenrijk: 2-3 dagen
- Polen: 2-3 dagen
- Italië: 2-3 dagen
- Denemarken: 2-3 dagen
- Portugal: 3-4 dagen
- Tsjechië: 3-4 dagen
- Zweden: 3-4 dagen
- Zwitserland: 3-4 dagen
- Spanje: 3-4 dagen
- Noorwegen: 5-6 dagen
- UK: 2-3 dagen
- Ierland: 2-3 dagen
- België: 2 dagen
- Luxenburg: 2 dagen
- Wales: 2-3 dagen
- Slowakije: 3-4 dagen
- Schotland: 2-3 dagen
- Hongarije: 4-5 dagen
- Bulgarije: 4-5 dagen
- Estland: 4-5 dagen
- Letland: 5-6 dagen
- Litouwen: 5-6 dagen
- Kroatië: 5-6 dagen
Voor overige landen kunt u contact opnemen via [email protected]
Bestelling afhalen in de winkel
Een bestelling liever afhalen in onze winkel? Plaats dan je bestelling in onze webshop en kies voor de optie AFHALEN. U kunt de volgende werkdag en zaterdag de bestelling ophalen in onze winkel. Check onze klantenservice voor de actuele openingstijden.
Track & Trace
Zodra de order is ingepakt ontvangt u een track & trace waarmee u de order kunt volgen.
Pakket niet ontvangen
Heb je je pakket niet ontvangen check dan volgende dingen.
- Controleer de track & trace code
Bekijk hier wat de status is van de zending. De mogelijk bestaat dat de bezorgdienst vertraging op heeft gelopen of dat het pakket bezorgd is bij een pakketshop.
- Controleer het bezorgadres
Klopt het bezorgadres wat je hebt opgegeven? - Controleer je post
Controleer of je een briefje in de brievenbus hebt ontvangen van de bezorger. Misschien was je tijdens de eerste poging niet thuis.
Als het pakket alsnog niet is aangekomen neem dan contact op met onze klantenservice.
Ruilen en retourneren (Nederland & Belgie)
Ruilen en retourneren is uiteraard geen probleem. Als het product niet aan je verwachtingen voldoet dan mag je het uiteraard terugsturen. Laat ons binnen 14 dagen weten dat je je bestelling wilt retourneren. Je helpt ons als je bij het retourneren aangeeft waarom je het product terug stuurt. Nadat je ons hebt laten weten dat je je bestelling wilt retourneren, heb je 14 dagen de tijd om het product naar ons terug te sturen.
Meldt je retourzending aan via onderstaan button.
- Retourneren is mogelijk nadat u binnen 14 dagen na ontvangst de bestelling heeft geannuleerd.
- Na het annuleren van de bestelling heeft u nog 14 dagen de tijd om het artikel terug te sturen.
- Het artikel is niet gebruikt, is compleet, ongedragen of beschadigd.
Het passen van een artikel is uiteraard geen probleem
- Originele labels en kaartjes zijn nog bevestigd aan het artikel.
- Het artikel zit nog in de originele doos of verpakking.
- De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening
- Het pakket dient voldoende gefrankeerd verstuurt te worden. Wanneer het pakket onvoldoende gefrankeerd retour ontvangen wordt brengen wij de kosten in rekening.
- Retourneert u de volledige bestelling? Dan ontvangt u de aan ons betaalde verzendkosten retour.
Retourkosten
Wij brengen €4,95 retourkosten in rekening welke worden afgetrokken van het totale terug te betalen bedrag. De kosten voor het retourneren van jouw bestelling betaal je zelf in het retour portal. Indien je jouw complete bestelling retourneert, worden de betaalde verzendkosten tijdens het plaatsen van de bestelling a €3,95 van de oorspronkelijke zending terugbetaald.
Indien u het artikel wenst te ruilen adviseren we u om direct contact op te nemen. Wij kunnen dan het artikel voor u reserveren om te voorkomen dat deze in tussentijd wordt besteld of verkocht.
Ons retouradres:
Waxenenslijpen.nl
Hinmanweg 3 BE68
7575 BE, Oldenzaal
Retourneren van buiten de EU
Wanneer je een retourzending doet vanuit een land buiten de EU, kunnen eerder betaalde invoerrechten en douanekosten niet worden vergoed. In sommige gevallen is het mogelijk deze kosten terug te vragen via de douane. Informeer bij je vervoerder of de douanedienst naar de voorwaarden en procedure. De verzendkosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.
Belangrijke aandachtspunten:
- Geef bij de vervoerder aan dat het om een retourzending gaat.
- Vermeld op de verzendfactuur: RETURN SHIPMENT FOR ECOMMERCE ORDER WITH UPS/DHL + [het oorspronkelijke UPS/DHL-trackingnummer].
- Noteer op het pakket: Customs code 604, Return Goods - full exemption.
- Voeg een kopie van de originele factuur toe en streep de artikelen door die niet worden geretourneerd.
Retourzendingen waarvoor invoerrechten of douanekosten in rekening worden gebracht, kunnen worden geweigerd of deze kosten kunnen worden doorberekend.
Herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na deze melding heeft u nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 2 dagen na ontvangst van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.